2o Nηπιαγωγείο Χολαργού
Τα νέα του Σχολείου μας

Στα πλαίσια του 2ου Σχεδίου Δράσης για την Αξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας, πραγματοποίησαμε Πρόγραμμα Μετάβασης των νηπίων μαθητών/τριών στο Όμορο Δημοτικό Σχολείο.
Δείτε το πρόγραμμα της Μετάβασης, όπως έχει αναρτηθεί στο blog του σχολείου μας
εδώ--> Μετάβαση στο Δημοτικό

Το Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών, όπως εφαρμόστηκε στους μαθητές/τριες την σχολική χρονιά 2024-25 από τον Φεβρουάριο ’25 έως και τον Απρίλιο ’25 στο Τμήμα 1.
Υπεύθυνες Εκπ/κοί:
κ. Κανελλοπούλου Ναταλία – Πρωινό Τμήμα,
κ. Γιαννακούρα Φένια – Ολοήμερο Τμήμα,
κ. Μελίνα Φελούκα και κ. Όλγα Χατζηιωαννίδου – Εκπ/κοί Παράλλ. στήριξης,
κ. Τζίτζη Κατερίνα – Τμήμα Ένταξης
Πλαίσιο– Τάξη

Τέλη Απριλίου, επισκέφτηκε το Νηπιαγωγείο μας η κ.Κορίνα Κοτσίρη για την υλοποίηση ενός καλλιτεχνικού εργαστηρίου, με θέμα τον γνωστό ζωγράφο Κιθ Χαρινγκ. Ο Κιθ Χάρινγκ (Keith Allen Haring 1958 – 1990) ήταν Αμερικανός καλλιτέχνης της Ποπ αρτ και έγινε ευρέως γνωστός από τα γκράφιτι που δημιούργησε στη Νέα Υόρκη τη δεκαετία του 1980. Παρουσίαζε τα έργα του σε γκαλερί και συχνά δώριζε τα έσοδα από αυτά σε φιλανθρωπικά ιδρύματα για παιδιά.

Η μεθοδολογία “Έξι Καπέλα Σκέψης» – Six Thinking Hats”, του Edward de Bono περιγράφει ένα εργαλείο σκέψης για ομαδική συζήτηση και ατομική σκέψη με τη βοήθεια «έξι χρωματιστών καπέλων». Η ιδέα παράλληλης σκέψης παρέχει ένα μέσο στις ομάδες, ώστε να προγραμματίσουν νοητικές διαδικασίες με έναν λεπτομερή και συνεκτικό τρόπο. Στόχος: «να σκεφτόμαστε από κοινού πιο αποτελεσματικά».
Είναι μια τεχνική για να εξετάζουμε τις επιπτώσεις μιας απόφασης από διάφορες «οπτικές γωνίες».

Τι είναι το Διάγραμμα K–W–L–H;
Το διάγραμμα K–W–L–H (Know, Want to know, Learned, How i learned) είναι ένα εργαλείο οργάνωσης σκέψης και μάθησης που βοηθά τους μαθητές και τις μαθήτριες να ενεργοποιήσουν προϋπάρχουσες γνώσεις, να θέσουν ερωτήματα και να αποτυπώσουν τι έμαθαν. Χρησιμοποιείται πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη διδασκαλία για ενεργή εμπλοκή των μαθητών και μαθητριών.

Διαφοροποιημένη Διδασκαλία με τον Γραφικό Οργανωτή «Μενού (Learning menu)» με θέμα την Άνοιξη.
Στόχος:
Η συγκεκριμένη δραστηριότητα δίνει την δυνατότητα στους μαθητές και στις μαθήτριες να επιλέξουν οι ίδιοι το πώς θα καταφέρουν να φτάσουν στην μάθηση, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο την αυτονομία τους σ αυτή, ενώ ταυτόχρονα επιτρέπει στον/στην εκπαιδευτικό να ανταποκριθεί σε διάφορα μαθησιακά στυλ, ενδιαφέροντα και επίπεδα ετοιμότητας.
Δραστηριότητα:

Η 1η ανοιχτή συνάντηση γονέων/κηδεμόνων, που διοργανώθηκε από το Αειφόρο 2ο Νηπιαγωγείο Χολαργού και τον φορέα «Ένα Παιδί – Ένας Κόσμος» στις 4 Μαρτίου 2025 με θέμα:
“Αυτόνομα, Ευτυχισμένα Παιδιά”
είχε ως κίνητρο την ανάγκη καλλιέργειας της αυτονομίας και της ευτυχίας των παιδιών μέσα από την ενδυνάμωση του ρόλου των γονέων/κηδεμόνων και την ενεργή παρουσία τους στην αναπτυξιακή πορεία των παιδιών.

Το σχολείο μας συμμετείχε στη δράση «Σχεδιάζω Ηλιακό Ρολόι στο Σχολείο μου», μια δράση που συντονίζεται από την ομάδα κοινωνικής δικτύωσης «εξ αποστάσεως εκπαίδευση», το Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών Δράμας και τον Σύλλογο Ερασιτεχνικής Αστρονομίας Δράμας, «Ο Πήγασος».
Η δράση έχει ως σκοπό να υποστηρίξει μαθητές/τριες αλλά και εκπαιδευτικούς να σχεδιάσουν ηλιακά ρολόγια στο σχολείο με τη μέθοδο STEM.
Χάρτινα Ηλιακά Ρολόγια
Σελίδες
Το 2ο Νηπιαγωγείο Χολαργού βρίσκεται στου Πρόποδες του Υμηττού στον Άνω Χολαργό. Έχει 4 πρωινά τμήματα και 3 Ολοήμερα και 80 μαθητές/τριες περίπου κάθε χρόνο. Είναι πολυδύναμο.
Το Νηπιαγωγείο μας πραγματοποιεί πολλά εκπαιδευτικά προγράμματα περιβαλλοντικά, αγωγής υγείας, πολιτιστικά, συμμετέχει σε μαθητικούς διαγωνισμούς και ποικίλες δράσεις.
Πρόσφατα τιμηθήκαμε με την σημαία του "Αειφόρου Ελληνικού Σχολείου", με Ειδικό Βραβείο από τον Οργανισμό του Make-A-Wish για την δράση μας "Ο κουμπαράς της Αγάπης", ενώ το καλοκαίρι διακριθήκαμε με βραβείο για την δράση μας "Η πόρτα της Αλληλεγγύης" στο Διαγωνισμό του Bravo Schools 2022 αλλά και με ειδικό βραβείο Περιβαλλοντικής Ευαισθησίας.
Περισσότερα για εμάς μπορείτε να δείτε στην ιστοσελίδα του σχολείου μας: https://blogs.sch.gr/2nipcholarg/