8ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης “Γεώργιος Σκεπάρνης”

Βραβευμένο: 
ΟΧΙ
Έτος Εγγραφής: 
2024
Θέματα: 
2024-2025
Νερό
Απορρίμματα
Αειφόρο Σχολείο
Φύση και βιοποικιλότητα
Κλιματική Αλλαγή

Τα νέα του Σχολείου μας

6.6.2025

Ο καφέ κάδος ανακύκλωσης στο δημοτικό σχολείο είναι εξαιρετικά χρήσιμος, καθώς συμβάλλει στη σωστή διαχείριση των βιοαποβλήτων. Οι μαθητές μπορούν να πετούν υπολείμματα τροφών, φρούτα, λαχανικά και άλλα οργανικά υλικά, τα οποία στη συνέχεια μετατρέπονται σε κομπόστ. 

Αυτό όχι μόνο μειώνει τα απορρίμματα που καταλήγουν στις χωματερές, αλλά και διδάσκει στα παιδιά την αξία της ανακύκλωσης και της βιώσιμης ανάπτυξης. 

Επιπλέον, τέτοιες δράσεις ενισχύουν την περιβαλλοντική συνείδηση των μαθητών, κάνοντάς τους πιο υπεύθυνους πολίτες στο μέλλον.

6.6.2025

Με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση της παγκόσμιας κοινότητας σε θέματα περιβάλλοντος, ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) θεσμοθέτησε το 1972 την 5η Ιουνίου ως Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος. Για το σχολικό έτος 2024-2025 η προτεινόμενη θεματική του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος είναι: «Υδάτινη Αειφορία: Νερό, Πηγή Ζωής» και εστιάζει στην ευαισθητοποίηση και ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας σε θέματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Αειφόρου Ανάπτυξης, με κεντρικό θεματικό άξονα το Περιβάλλον και τους Υδάτινους Φυσικούς Πόρους.

4.6.2025

Λίγο πριν το τέλος της φετινής σχολικής χρονιάς, τρία γειτονικά σχολεία του Δήμου Αμπελοκήπων-Μενεμένης επισκέφτηκαν τον κήπο μας όπου όλο τον χρόνο καλλιεργούμε και φροντίζουμε τα φυτά μας. 

Οι μαθητές και μαθήτριες του 8ου, του 7ου και του 12ου δημ σχολείου Αμπελοκήπων Μενεμένης, περιποιήθηκαν τα φυτά και υποσχέθηκαν πολλοί από αυτούς να έρχονται εθελοντικά την περίοδο των διακοπών για να φροντίζουν τον κήπο. 

3.6.2025

Μέσα από την πρόταση διαγωνισμού της οικολογικής σελίδας followgreen και σε συνεργασία με τον Δήμο Αμπελοκήπων Μενεμένης, πραγματοποιήθηκε η βράβευση του σχολείου μας.

Η ΣΤ1 τάξη κέρδισε το πρώτο βραβείο και η Δ2 τάξη το δεύτερο. Το έργο με τίτλο "Η γάτα" φτιαγμένο αποκλειστικά από ανακυκλώσιμα υλικά όπως είναι τα κομμάτια από παλιά υφάσματα κέρδισε τόσο τις εντυπώσεις όσο και χρηματικό έπαθλο για υλικά ζωγραφικής.

3.6.2025

Πραγματοποιήθηκε η ημερήσια εκδρομή στην πανέμορφη λίμνη της Κερκίνης του Ν. Σερρών. Δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να τη γνωρίσουν, να ενημερωθούν και να κάνουν πολλές δραστηριότητες.

      Η λίμνη είναι τεχνητή και αποτελεί έναν σημαντικό υδροβιότοπο, που προστατεύεται από τη σύμβαση Ramsar. Έχει πλούσια ιχθυοπανίδα. Επίσης στην περιοχή γύρω από τη λίμνη έχουν καταγραφεί περίπου 300 είδη πουλιών. Ο αργυροπελεκάνος και η λαγγόνα που ζουν εκεί είναι μοναδικά στον κόσμο είδη, απειλούμενα με εξαφάνιση. Ακόμη στη λίμνη ζει και ο μεγαλύτερος πληθυσμός βουβαλιών στην Ελλάδα.

30.5.2025

Στα πλαίσια της ανταλλαγής καλών πρακτικών με τα σχολεία του Δήμου Αμπελοκήπων-Μενεμένης, προμηθεύσαμε με λουλούδια και λαχανικά το 12ο δημ σχολείου Αμπελοκήπων. 

Η δ/ντρια κα Σταυρούλα Τσακιράκη μαζί με τους μαθητές της ΣΤ τάξης του σχολείου έφτιαξαν έναν όμορφο κήπο στο μπαλκόνι τους και φύτεψαν τα μικρά φυτά τα οποία τώρα μεγάλωσαν. 

29.5.2025

Οι μαθητές και μαθήτριες του Ε1 με πολύ αγάπη και μεράκι παρουσίασαν το θεατρικό έργο "ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ"! 

Μία ομάδα ανθρώπων με τσεκούρια και πριόνια αποφάσισαν να αποψιλώνουν το δάσος και να το μετατρέψουν σε χωράφια! Τα ζώα του δάσους αντιδρούν γιατί χάνουν το σπίτι τους! Θα καταφέρουν να τους σταματήσουν;

28.5.2025

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’, Β’ και Δ’ τάξης του σχολείου μας, στο μάθημα της Πληροφορικής, ένωσαν δημιουργικότητα και γνώση για να φτιάξουν μοναδικά έργα τέχνης. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας και οδηγό τη φαντασία τους, δημιούργησαν ζωγραφιές που ξεχωρίζουν για το χρώμα, τη φαντασία και την παιδική ματιά.

Τα έργα τους, λόγω περιορισμένου χώρου, παρουσιάζονται εδώ σε μορφή κολάζ – μια πολύχρωμη σύνθεση που αποτυπώνει τη χαρά της δημιουργίας και την ποικιλομορφία της έκφρασης κάθε παιδιού.

28.5.2025

Στην Δ’ και Ε’ τάξη, οι μαθητές μας συμμετείχαν σε μια ενδιαφέρουσα σειρά μαθημάτων πληροφορικής, που κάλυψαν διάφορες πτυχές της τεχνολογίας και της δημιουργικότητας. Στην αρχή, οι μαθητές της Δ’ τάξης είχαν την ευκαιρία να μάθουν πώς να αναζητούν πληροφορίες και φωτογραφίες στο διαδίκτυο και πώς να τις κατεβάζουν και να τις ενσωματώνουν σε έγγραφα. Ξεκίνησαν με το Word και στη συνέχεια προχώρησαν στο PowerPoint, δημιουργώντας εντυπωσιακές παρουσιάσεις.

22.5.2025

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου Μέτρησης στάσεων και απόψεων των μαθητών/τριών των Δ, Ε, ΣΤ τάξεων του σχολείου μας, σχετικά με την εφαρμογή του προγράμματος "Οικολογικά Σχολεία".

Η δράση αυτή πραγματοποιήθηκε στο εργαστήριο πληροφορικής με την καθοδήγηση της δασκάλας Ασημίνας Πινέτη ΠΕ 86.

Σελίδες

8ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης “Γεώργιος Σκεπάρνης”

Διεύθυνση : Σκεπάρνη 1Α, τ.κ. 56123

Αμπελόκηποι Θεσσαλονίκης

Τηλ: 2310 734180

Email: 8dimamp@sch.gr

Κάθε χρόνο το σχολείο μας υλοποιεί αρκετές δράσεις «αειφόρες», «περιβαλλοντικές» «οικολογικές», δημιουργώντας ένα σχολείο που καλλιεργεί τον σεβασμό για τη προσωπικότητα του καθενός, τον σεβασμό για τον συνάνθρωπο και τον σεβασμό για το περιβάλλον. Συμμετέχουμε σε πολλά καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα (ανάπτυξη σχολικού κήπου, φυτεύω και υιοθετώ ένα δέντρο, πράσινες γειτονιές), πανελληνίους εμβέλειας διαγωνισμούς (ΒΙΩΣΙΜΗ ΤΡΟΦΗ-ΒΙΩΣΙΜΟΣ ΠΛΑΝΗΤΗΣ, 1ο βραβείο παραμυθιού), πραγματοποιούμε συνεργασίες με το Δήμο Αμπελοκήπων Μενεμένης (πρόγραμμα ανακύκλωσης), με φορείς και οργανισμούς και διοργανώνουμε εκπαιδευτικές επισκέψεις εντός και εκτός πόλεως με την αμέριστη βοήθεια των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών μας που ενισχύουν τις γνώσεις των μαθητών ενώ ταυτόχρονα αποτελούν άνοιγμα του σχολείου στην ευρύτερη τοπική κοινότητα.

 Ως αειφόρο σχολείο εννοείται το σχολείο εκείνο το οποίο μέσω της οργάνωσης, της λειτουργίας και υπόστασής του, μπορεί να αποτελέσει μοντέλο καλής πρακτικής για τους μαθητές και την κοινωνία, να παρέχει γνώσεις και να καλλιεργεί δεξιότητες στους μαθητές, ώστε να τους καταστήσει ικανούς να γίνουν ενεργά μέλη της κοινωνίας ικανά να αντιμετωπίζουν τα περιβαλλοντικά προβλήματα και να συνδιαμορφώνουν το μέλλον με όρους περιβαλλοντικής και κοινωνικής αειφορίας.

Η επιλογή της θεματικής του Εκπαιδευτικού Προγράμματος βασίστηκε στο ενδιαφέρον που δείχνει η εκπαιδευτική κοινότητα με την υλοποίηση Προγραμμάτων Π.Ε. στη θεματική της βελτίωσης και αναβάθμισης του σχολικού περιβάλλοντος, της προστασίας του πρασίνου, των δασών, του κλίματος και εν γένει του περιβάλλοντος. Η συνειδητοποίηση του κατεπείγοντος χαρακτήρα της κλιματικής αλλαγής, που λαμβάνει ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις, καθιστά επιτακτική την εκπαίδευση των μαθητών/τριών σε θέματα πρόληψης της υποβάθμισης των οικοσυστημάτων και της ποιότητας ζωής μέσα από ανάληψη δράσεων ευαισθητοποίησης, βελτίωσης ή αποκατάστασης του φυσικού περιβάλλοντος.

Στοχεύουμε

Στην  καλλιέργεια συνειδητής περιβαλλοντικής παιδείας και αγωγής, οικολογικής συνείδησης και ανάπτυξης κώδικα αξιών απέναντι στο περιβάλλον. Ενθαρρύνουμε τους μαθητές να αλλάξουν στάση και αξίες για τη ζωή και τη φύση.

Στην ενεργή σύνδεση της σχολικής πράξης με το περιβάλλον σε όλες τις εκφάνσεις του και στην ευαισθητοποίηση και σύνδεση των θεμάτων περιβάλλοντος, με τις γνώσεις του σχολείου.

Να γνωρίσουν οι μαθητές το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον και να συνειδητοποιήσουν τη σχέση του ανθρώπου με αυτό. «Έτσι θα ευαισθητοποιηθούν και θα νιώσουν πως ο άνθρωπος δεν έχει δικαίωμα να κακοποιεί τη φύση, γιατί με αυτόν τον τρόπο προκαλεί την καταστροφή του, αφού και ο ίδιος αποτελεί ένα μέρος της.»

Να διαμορφώσουν θετική στάση απέναντι στο περιβάλλον, ανακύκλωση, κυκλική οικονομία, γνωριμία με τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ).

Να γνωρίσουν οι μαθητές τις βιολογικές καλλιέργειες σε σχέση της με την προστασία του περιβάλλοντος και την Αειφόρο Ανάπτυξη μιας περιοχής.

Να αναπτύξουν δεξιότητες παρατήρησης, καταγραφής και επεξεργασίας των πληροφοριών που συλλέγουν άμεσα με τις εμπειρίες τους

Να βοηθηθούν στην έκφραση του προσωπικού τους ταλέντου (σχεδιάζουν – ζωγραφίζουν – δημιουργούν αφίσες, γράφουν στίχους, παίζουν μουσική, υποκρίνονται παίζοντας ρόλους)

Στην καλλιέργεια περιβαλλοντικής κουλτούρας και οικολογικής συνείδησης μέσω της δυνατότητας επαφής με τη φύση

Στην ανάπτυξη της ιδέας της προστασίας της οικολογικής ισορροπίας και της ποιότητας ζωής και της καλλιέργειας των αντίστοιχων κοινωνικών αξιών

Στην οικοδόμηση βιωματικών σχέσεων «κοινότητας» μεταξύ των μαθητών και μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων που δημιουργούνται από τη συνεργασία.

Στη βοήθεια προς τους μαθητές, στο πλαίσιο του εξελισσόμενου επαγγελματικού τους προσανατολισμού και της κοινωνικοποίησής τους, για τον καθορισμό της μετέπειτα συνολικής στάσης ζωής τους και για τις επαγγελματικές επιλογές τους,

Στη συνειδητοποίηση του γεγονότος ότι τα οικολογικά προβλήματα δεν έχουν σύνορα και ότι χρειάζεται διεθνής προσπάθεια για τη λύση τους.

Στην ανάπτυξη ομαδικότητας, συνεργασίας, πρωτοβουλίας και ερευνητικής διάθεσης.

στην κατανόηση της έννοιας της Αειφόρου Ανάπτυξης

Διεύθυνση: 
Σκεπάρνη 1A
561 23 Θεσσαλονικη