Ανακύκλωση – Απορρίμματα

Θέμα: Ανακύκλωση – Απορρίμματα

Τίτλος: Περιορίζω, επαναχρησιμοποιώ, ανακυκλώνω

Τμήμα δ2 γυμνασίου 

Μέσα από την συγκεκριμένη δράση οι μαθητές και οι μαθήτριες της τάξης μπόρεσαν να αφυπνιστούν για τα προβλήματα που επιφέρουν τα σκουπίδια. Να μάθουν, ότι τα σκουπίδια δεν είναι άχρηστα υλικά και μπορούν να ανακυκλωθούν και να επαναχρησιμοποιηθούν προστατεύοντας το περιβάλλον.

Επίσης, ανέπτυξαν κριτήρια για την ταξινόμηση υλικών συσκευασίας, και απέκτησαν την ικανότητα σωστής διαχείρισης των σκουπιδιών στην καθημερινότητα τους.

Υλοποίηση Δράσης:

Οι διδακτικές ώρες χωρίστηκαν σε θεωρητικό και πρακτικό μέρος.

Κατά το θεωρητικό μέρος οι μαθητές παρακολούθησαν βίντεο που αφορούσε τα μεγάλα περιβαλλοντικά προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από τα σκουπίδια. Εφόσον, έγινε αντιληπτό το πρόβλημα, στη συνέχεια μέσα από τη συζήτηση που ακολούθησε επικεντρωθήκαμε στα πλεονεκτήματα αλλά και στα οφέλη της ανακύκλωσης.

Εστιάσαμε, στα υλικά που μπορούμε να ανακυκλώσουμε και σε ποίους κάδους μπορούμε να τα τοποθετούμε. Οι μαθητές μέσω της παρατήρησης ενθαρρύνονται να εντοπίσουν τα διάφορα υλικά της καθημερινής ζωής (χαρτί, πλαστικό, γυαλί, μέταλλο, ύφασμα), προσδιορίζουν το υλικό τους και ξεχωρίζουν σε ποίο κάδο μπορούν να τοποθετηθούν.

Πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες σε φύλλα εργασίας με κρυπτόλεξα, κουίζ, αντιστοίχιση και με αναπαραστατικές δραστηριότητες, ώστε να ωθήσουμε τους μαθητές στην αυτόνομη δραστηριοποίηση τους.

Κατά το πρακτικό μέρος της δράσης οι μαθητές κατασκεύασαν οι ίδιοι (ομαδική εργασία) κολάζ με υλικά που ανακυκλώνονται.

Παίξαμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, όπου τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και προσπάθησαν να τοποθετήσουν τις συσκευασίες στους σωστούς κάδους. Σκοπός του παιχνιδιού ήταν να διασκεδάσουν οι μαθητές και να αναγνωρίσουν τα υλικά σε ποιους κάδους πρέπει να τα τοποθετούμε.

Η δράση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος Τεχνολογίας.

Η εκπαιδευτικός: Ατσαλίνου Κατερίνα και η Δουνιά Ελένη (ΕΒΠ).

 

Συγγραφέας: 
xristinatetrimeli