Η Περιβαλλοντική ομάδα του 2ου Γυμνασίου Τυρνάβου στο ΚΠΕ Στυλίδας και στο Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών

Αστεροσκοπείο - Μετεωρολογικά φαινόμενα

Στις  19 και 20 Μαρτίου 2024, η περιβαλλοντική ομάδα του 2ου Γυμνάσιου Τυρνάβου πραγματοποίησε διήμερη  εκπαιδευτική εκδρομή, στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος, που εκπονεί  το σχολείο με τίτλο  «Κλιματική αλλα…Γη. Ώρα μηδέν ή όχι;». Στόχος του προγράμματος είναι να κατανοήσουν οι μαθητές τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον και τις ευθύνες όλων μας, με τελικό στόχο την αλλαγή της συμπεριφοράς μας, για την αποτελεσματικότερη προστασία του περιβάλλοντος.

 Την πρώτη μέρα,  οι μαθητές της Περιβαλλοντικής ομάδας του σχολείου επισκέφθηκαν   το ΚΠΕ Στυλίδας – Υπάτης και παρακολούθησαν το πρόγραμμα “Κλιματικές αλλαγές – Ακραία καιρικά φαινόμενα”. Αρχικά έγινε παρουσίαση του προγράμματος από τους υπεύθυνους του ΚΠΕ και οι μαθητές και εκπαιδευτικοί  συμμετείχαν σε παιχνίδια  που  εντυπωσίασαν όλους. Επίσης , οι μαθητές έκαναν μικροσκοπική παρατήρηση με στερεοσκόπιο φύλλων ελιάς, λουλουδιών, βοτάνων,  κόκκων άμμου και παρατήρησαν διάφορα είδη πετρωμάτων που βρέθηκαν στην περιοχή.

Τη δεύτερη μέρα αρχικά επισκέφθηκαν τον Εθνικό Κήπο στην Αθήνα,  όπου περπατώντας στα πολύπλοκα ελικοειδή  μονοπάτια  του θαύμασαν όλα σχεδόν τα είδη  βλάστησης : Δένδρα, αειθαλή και φυλλοβόλα, θάμνους, πολυετή ποώδη φυτά, αναρριχώμενα, παχύφυτα και κάκτους, και πολλά μεσογειακά και ξενικά είδη. Στη συνέχεια επισκέφθηκαν το Εθνικό αστεροσκοπείο Αθηνών στο Λόφο των Νυμφών στην Παλαιά Πεντέλη. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στο χώρο του Αστεροσκοπείου, από τους Μετεωρολόγους κ. Κωλέτση  Ιωάννη και Μπέρου Ματίνα και στη συνέχεια συμμετείχαν στο διαδραστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα Μετεωρολογίας  “Περί Ανέμων & Υδάτων”,  που περιελάβανε βίντεο, προσομοιώσεις, πειράματα και διαδραστικές εφαρμογές με τη χρήση tablet και  κινητών τηλεφώνων(Βιωματική μάθηση).Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης  οι μαθητές κατανόησαν ένα μετεωρολογικό χάρτη, το σχηματισμό μιας καταιγίδας κι ενός ανεμοστρόβιλου, τη δημιουργία ενός κεραυνού, έμαθαν να  ξεχωρίζουν τα είδη των νεφών, ενώ μέσα από τις πειραματικές διαδικασίες εμπέδωσαν  τη δημιουργία της βροχής, τον σχηματισμό ενός νέφους και τη σάρωση ενός ψυχρού μετώπου. Εξαιτίας του γεγονότος πως το τελευταίο διάστημα η χώρα μας και ιδιαίτερα η περιοχή μας  επλήγη από ακραία καιρικά φαινόμενα, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην κατανόηση των φαινομένων με  ιδιαίτερη έμφαση στους τρόπους προστασίας από τέτοιου είδους καταστάσεις(αντιμετώπιση κεραυνών). Στο τέλος ένα παιχνίδι ερωτήσεων ήρθε να ολοκληρώσει την ενδιαφέρουσα παρουσίαση, με τη νικήτρια ομάδα να λαμβάνει αναμνηστικό έπαθλο.

Συγγραφέας: 
elmag1310