ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ (Η Ανακύκλωση Μέσα από τα Μάτια των Μαθητών του 4ου Δημοτικού Σχολείου Διδυμοτείχου)
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του 4ου Δημοτικού Σχολείου Διδυμοτείχου ανέλαβαν μια σημαντική πρωτοβουλία στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης. Συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με την ανακύκλωση και τη διαχείριση απορριμμάτων, με στόχο να διερευνήσουν τις στάσεις και τις γνώσεις τους γύρω από αυτό το κρίσιμο ζήτημα.
Η έρευνα σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από την Περιβαλλοντική Επιτροπή του σχολείου, με την ενεργή συμμετοχή των παιδιών, και ιδιαίτερα του πενταμελούς συμβουλίου της ΣΤ΄ τάξης. Η συνεργασία αυτή έφερε στο προσκήνιο τη συλλογική προσπάθεια και το ενδιαφέρον των μαθητών και μαθητριών για τη βελτίωση της οικολογικής συνείδησης στο σχολικό περιβάλλον.
Τα Στατιστικά της Έρευνας
Στην έρευνα συμμετείχαν όλα τα παιδιά του σχολείου, τα οποία ανέρχονται σε 130, εκ των οποίων 52, 4% αγόρια και 47,6% κορίτσια. Από αυτά, το 54,3% ανήκει στην ηλικιακή ομάδα 6-9 ετών, ενώ το 45,7% είναι μεταξύ 10 και 12 ετών.
Ενδιαφέροντα στοιχεία προέκυψαν από τις απαντήσεις:
71,4% των μαθητών /τριών γνωρίζουν τι είναι απορρίμματα.
93,3% δήλωσαν ότι έχουν ενημερωθεί για την ανακύκλωση.
Περισσότεροι από τους μισούς μαθητές /τις μισές μαθήτριες υιοθετούν φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές, ενώ μόλις 10,9% δεν ανακυκλώνουν.
Τι Μάθαμε από τις Απαντήσεις
Οι μαθητές/τριες έδειξαν ιδιαίτερη εξοικείωση με τα ανακυκλώσιμα υλικά, όπως το πλαστικό και το χαρτί (90%). Ωστόσο, παρατηρήθηκε ότι τα υλικά όπως οι μπαταρίες παραμένουν λιγότερο γνωστά, αφού μόνο οι μισοί /ές μαθητές /τριες τα αναγνωρίζουν ως ανακυκλώσιμα.
Επιπλέον, οι απαντήσεις ανέδειξαν την προτίμηση των παιδιών σε αντικείμενα πολλαπλών χρήσεων για τη φύλαξη του πρωινού και του νερού τους, καθώς και τη συνέπεια τους στο να πετούν τα απορρίμματά τους στον κάδο κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων.
Η Πρόκληση των Κάδων Ανακύκλωσης
Παρότι οι μαθητές /τριες δείχνουν ενδιαφέρον για την ανακύκλωση, η έλλειψη μπλε κάδων στον χώρο του σχολείου αποδεικνύεται εμπόδιο. Αυτό δυσχεραίνει την προσπάθεια καλλιέργειας οικολογικής συνείδησης και την ενίσχυση της ανακύκλωσης σε καθημερινό επίπεδο.
Η Επόμενη Μέρα
Οι μαθητές /τριες της ΣΤ΄ τάξης, αναλύοντας τα δεδομένα της έρευνας, πρότειναν τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων. Πρώτο βήμα στις δράσεις τους είναι η τοποθέτηση μπλε κάδων στον χώρο του σχολείου. Με αυτή την πρωτοβουλία, στοχεύουν στη δημιουργία ενός σχολικού περιβάλλοντος που προάγει τη βιωσιμότητα και ενθαρρύνει τη συμμετοχή όλων στην προστασία του πλανήτη μας.
Η προσπάθεια των μαθητών/τριών του 4ου Δημοτικού Σχολείου Διδυμοτείχου είναι ένα λαμπρό παράδειγμα του πώς η συλλογική δράση μπορεί να συμβάλει στη διαμόρφωση μιας καλύτερης και πιο «πράσινης» καθημερινότητας.