ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ Κ.Ε.ΠΕ.Α ΝΑΟΥΣΑΣ «Κλωστές και νήματα στα αδράχτια της βιομηχανικής Νάουσας»
Η περιβαλλοντική ομάδα της Β΄ τάξης του σχολείου μας παρακολούθησε εκπαιδευτικό πρόγραμμα που διοργάνωσε το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Νάουσας την Παρασκευή 4 Απριλίου 2025. Η επίσκεψη έγινε στα πλαίσια Περιβαλλοντικού Προγράμματος που υλοποιούν οι εκπαιδευτικοί Τριανταφυλλοπούλου Πελαγία, Νικολάου Αχιλλέας και Παπαδοπούλου Βίκυ.
Στον ιστό της πάλαι ποτέ βιομηχανικής Νάουσας υπάρχουν πλήθος εργοστασίων, απομεινάρια μιας άλλοτε ακμάζουσας εποχής. Για να ξανακούσουμε τις μηχανές που σίγησαν, τους εργαζόμενους που άλλαξαν επάγγελμα, τους εργοδότες που έφυγαν, αλλά και να παρακολουθήσουμε την ωρίμανση και την μετεξέλιξη αυτών των δυναμικών μονάδων οργανώθηκε ένα πρόγραμμα διαφορετικό. Ένα πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για την αειφορία που εστιάζεται στην επίδραση του ανθρώπου στο φυσικό περιβάλλον, τη χρήση των υδατικών πόρων ως πηγή ενέργειας ιδωμένα μέσα από το τρίπτυχο κοινωνία – περιβάλλον- οικονομία.
Στόχοι του προγράμματος
Να γνωρίσουν οι μαθήτριες και οι μαθητές τα προβιομηχανικά και βιομηχανικά μνημεία της Νάουσας.
Να εξοικειωθούν με την τοπική ιστορία και την τοπική γεωγραφία της περιοχής.
Να ευαισθητοποιηθούν στην εύρεση λύσεων διάσωσης και ανάδειξης των μνημείων του βιομηχανικού πολιτισμού.
Να αναπτύξουν οικολογική – ιστορική – δημοκρατική συνείδηση βασισμένη στα βιώματα τους.
Οι δραστηριότητες υλοποιήθηκαν κατά μήκος του βιομηχανικού μονοπατιού 1200 μέτρων, κατά μήκος του ποταμού Αράπιτσα. Το μονοπάτι ξεκινάει από τα εργοστάσια της Πέλλα-Όλυμπος στην περιοχή «Συνοικισμός» της Νάουσας και καταλήγει στον Πολυχώρο Πολιτισμού «Έρια» και στο Κέντρο Βιομηχανικής Κληρονομιάς Νάουσας, κοντά στο πάρκο της πόλης. Οι μαθήτριες και οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και παρατήρησαν, κατέγραψαν, φωτογράφησαν, συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια, σημείωσαν τις απόψεις τους συμμετέχοντας ενεργά στο πρόγραμμα. Επίσης, έμαθαν για την ζωή των εργατριών και εργατών και για την παραγωγή του νήματος με την επίσκεψή τους στο Κέντρο Βιομηχανικής Κληρονομιάς.
Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με συζήτηση, αναστοχασμό και αξιολόγηση.
https://blogs.sch.gr/gymnanch/2025/04/07/ekpaideytiki-episkepsi-tis-v-ta...