Έρευνα στο σχολείο
Οι μαθητές/τρες παρακολουθούν εκπαιδευτικό βίντεο σχετικό με το ταξίδι του νερού στα σπίτια και τις βρύσες μας. Στη συνέχεια, χωρισμένοι σε ομάδες, γίνονται «ντεντέκτιβ» και εξερευνούν τους χώρους του σχολείου (τάξη/τουαλέτες, κουζίνα/κοινόχρηστοι χώροι, αυλή). Αποστολή τους να εντοπίσουν σημεία στο χώρο που υπάρχει νερό (βρύση, καζανάκια, καλοριφέρ, κλπ), να τα καταγράψουν και να επισημάνουν τα σημεία, όπου μπορεί να υπάρχει σπατάλη νερού (βρύση που στάζει, διαρροή σε σωληνώσεις ή καζανάκια τουαλέτας, κτλ.). Καταγραφή των παρατηρήσεων σε διαμορφωμένα ατομικά φύλλα.
Στην ολομέλεια της τάξης οι ομάδες παρουσιάζουν τα ευρήματα τους, αναφέρουν τις παρατηρήσεις τους (βρύση στο WC που στάζει) και προτείνουν τρόπους αντιμετώπισης του προβλήματος που εντόπισαν (κλήση υδραυλικού, συλλογή νερού που χάνεται). Παρακολουθούν στη διάρκεια της ημέρας την ποσότητα του νερού που συλλέχθηκε σε λεκάνη από τη βρύση που στάζει, προτείνουν λύσεις για την αξιοποίηση του και υλοποιούν τις προτάσεις τους (ζωγραφική με νερομπογιές, συλλογή νερού για το σφουγγάρισμα του σχολείου, πότισμα φυτών).