Εξοικονόμηση Ενέργειας: λαμπτήρες
Στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης των παιδιών της Β’ Γυμνασίου σε θέματα εξοικονόμησης ενέργειας, τόσο στο σχολείο, όσο και στο σπίτι τους, αφιερώθηκε μια διδακτική ώρα στο μάθημα της Πληροφορικής για τους λαμπτήρες που χρησιμοποιούμε. Μεταξύ άλλων, έγινε συσχέτιση της ισχύος/ενέργειας (Watt) και της φωτεινότητας (Lumen) για διάφορους τύπους λάμπας.
Ακολούθησε συζήτηση για το τι είδους λάμπες χρησιμοποιούνται στην τάξη, στους διαδρόμους, στις τουαλέτες. Εξετάστηκε κατά πόσο η φωτεινότητά τους είναι υπερβολική ή όχι, ώστε κάποιες λάμπες να αλλάξουν θέση ή να αντικατασταθούν με νεότερης τεχνολογίας ή χαμηλότερης φωτεινότητας (άρα και κατανάλωσης).
Τέλος, έγιναν κάποιες απλοποιήσεις ως προς τις καταναλώσεις μιας λάμπας πυρακτώσεως έναντι μιας λάμπας LED και αυτές καταγράφηκαν σε υπολογιστικό φύλλο. Στο υπολογιστικό φύλλο δημιουργήθηκαν τύποι υπολογισμού του μέσου κόστους. Δοκιμάστηκαν διάφορες ώρες λειτουργίας ανά ημέρα, λάμπες διαφορετικής κατανάλωσης και έγινε σύγκριση του κόστους.
Τα παιδιά προβληματίστηκαν και συνειδητοποίησαν πόσο σημαντικό είναι να μην ξεχνάμε τα φώτα αναμμένα, αλλά και να επιλέγουμε τον κατάλληλο λαμπτήρα ανά περίπτωση.
Σε επόμενο μάθημα οι μαθητές θα χωριστούν σε ομάδες και θα αναζητήσουν τρόπους που έξυπνα (smart) προϊόντα οικιακής χρήσης (λαμπτήρες, αισθητήρες, θερμοστάτες, κ.α.) μπορούν να συμβάλλουν ακόμα περισσότερα στην οικονομία και κατ επέκταση σε ένα πιο οικολογικό σπίτι.
Ο εκπαιδευτικός Πληροφορικής, Γ. Χατζηνικολάκης, ΠΕ86