Μειώνοντας το οικολογικό αποτύπωμα, για το σχολείο που επιθυμώ και την κοινωνία που ονειρεύομαι.

Ψηφιακή αφίσα με τον οικοκώδικα
Καλλιτεχνική αξιοποίηση του χαρτοπολτού

Μέσα από την ενεργητική/βιωματική μάθηση, τα παιδιά κλήθηκαν να παρατηρήσουν και να διερευνήσουν τους τρόπους διαχείρισης των απορριμμάτων. Κατανόησαν οτι μέσω του τρίπτυχου "Μείωση- Επαναχρησιμοποίηση - Ανακύκλωση" οδηγούμαστε στη μη επιβάρυνση των φυσικών πόρων με βλαβερά υλικά και στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, αποβλέποντας ταυτόχρονα στη μείωση της βιοσυσσώρευσης και των συνακόλουθων επιπτώσεων στη χλωρίδα, την πανίδα και τον άνθρωπο.  Επιπροσθέτως, μπόρεσαν να κατανοήσουν σχετικές έννοιες με την οικολογία, να συνεργαστούν, ώστε να επιλύσουν προβλήματα και να λάβουν πρωτοβουλίες, να παρατηρήσουν έργα τέχνης από ανακυκλώσιμα υλικά και να δημιουργήσουν τα δικά τους, να υιοθετήσουν οικολογική στάση και να αποκτήσουν περιβαλλοντική συνείδηση.

  • Συγκεκριμένα κατά τη διάρκεια του προγράμματος και με εμπλοκή όλης της σχολικής μας κοινότητας, υλοποιήθηκαν οι ακόλουθες δράσεις:
  • Υπεβλήθη αίτηση στο Eco Schools για ένταξη του νηπιαγωγείου στο Διεθνές Δίκτυο των Οικολογικών Σχολείων
  • Συγκροτήθηκε περιβαλλοντική επιτροπή στο νηπιαγωγείο 
  • Υπεβλήθη αίτηση για συμμετοχή σε αντίστοιχο περιβαλλοντικό πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων από τρεις εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας και υλοποιήθηκαν ανάλογες δράσεις στα τμήματα
  • Τοποθετήθηκε κάδος ΑΦΗΣ για ανακύκλωση μπαταριών στο νηπιαγωγείο και συμμετείχαμε στο διαγωνισμό: «Το κυνήγι της χαμένης μπαταρίας»
  • Δημιουργήθηκε από όλα τα τμήματα της σχολικής μονάδας αφίσα, όπου προτρέπονταν οι γονείς να ανακυκλώνουν τις μπαταρίες.

  • Μέσω της υλοποίησης φθινοπωρινών περιβαλλοντικών δράσων, οι μαθητές/τριες συμμετείχαν στην  ελαιοσυγκομιδή, αξιοποιώντας την αυλή του νηπιαγωγείου και κατά τη θεματική ενότητα της Σποράς ενημερώθηκαν και για τη διαδικασία της κομποστοποίησης.

  • Αξιοποιήθηκαν οι κάδοι ανακύκλωσης για χαρτί που είχαν τοποθετηθεί παλιότερα στο σχολείο από το Δήμο Γλυφάδας και σε όσα τμήματα δεν υπήρχαν, δημιουργήθηκαν από τους εκπαιδευτικούς. Αντίστοιχα κατασκευάστηκαν κάδοι για ανακύκλωση πλαστικού και αλουμινίου, όπου μαζί με τον κάδο ΑΦΗΣ, δημιούργησαν μία γωνιά ανακύκλωσης στην είσοδο του σχολείου.

  • Οι μαθητές/τριες έμαθαν λέξεις και τραγούδια σχετικές με την ανακύκλωση στην αγγλική γλώσσα.

  • Δημιουργήθηκε μία διαδραστική αφίσα με εκπαιδευτικό υλικό για τη μείωση του οικολογικού αποτυπώματος και μία με ψηφιακά παιχνίδια για την ανακύκλωση, οι οποίες αξιοποιήθηκαν δημιουργικά από τα τμήματα

  • Δημιουργήθηκε padlet με ψηφιακά παραμύθια οικολογικού περιεχομένου  

  • Μετά από απόφαση της περιβαλλοντικής επιτροπής, δημιουργήθηκαν και διαμοιράστηκαν φύλλα εργασίας σε όλα τα τμήματα του Νηπιαγωγείου (Προστατεύω το περιβάλλον, Ανακύκλωση, Κομποστοποίηση, Επαναχρησιμοποίηση υλικών, Δε σπαταλώ το νερό, Δεντροφύτευση), αποβλέποντας στην εμπλοκή όλων των μαθητών/τριων, στην ευαισθητοποίησή τους και στη σύνταξη του οικοκώδικα.

  • Δημιουργήθηκε χαρτοπολτος με τα συγκεντρωμένα χαρτιά των κάδων ανακύκλωσης των τμημάτων Ν3 και Ν4 και αξιοποιήθηκε καλλιτεχνικά 

  • Συμμετείχαμε στο Μαθητικό Διαγωνισμό για τη Βιώσιμη Διατροφή και την Κυκλική Οικονομία με θέμα: "Σκέφτομαι πέρα από το πιάτο μου- H διατροφή μας έχει αντίκτυπο στο περιβάλλον" και στον 8ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Bravo Schools

  • Υλοποιήθηκαν πλήθος κατασκευών με ανακυκλώσιμα και επαναχρησιμοποιούμενα υλικά 

  • Επισκεφθήκαμε το μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Βορρέ και συμμετείχαμε στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα: «Όταν το σκουπίδι ονειρεύεται, γίνεται λουλούδι» 

  • Το πρόγραμμα συνδέθηκε με τις Δράσεις Ενεργού Πολίτη και δημιουργήθηκε canva με τις αντίστοιχες δράσεις 

     

Συγγραφέας: 
Σοφία Κοντονασακη