Παρακολούθηση και Αξιολόγηση της Εφαρμογής του Σχεδίου Δράσης

Κατά τη διάρκεια της υλοποίησης του Σχεδίου Δράσης, πραγματοποιήθηκε συστηματική παρακολούθηση και αξιολόγηση, η οποία μας επέτρεψε να διαπιστώσουμε τον βαθμό επίτευξης των στόχων, να εκτιμήσουμε την αποτελεσματικότητα των δραστηριοτήτων, να διατηρήσουμε το ενδιαφέρον της σχολικής κοινότητας αμείωτο και να προχωρήσουμε σε διορθωτικές παρεμβάσεις όπου αυτό κρίθηκε αναγκαίο.

Οι μέθοδοι αξιολόγησης προσαρμόστηκαν στους στόχους της Δράσης και στις αναπτυξιακές δυνατότητες των νηπίων. Συγκεκριμένα:

Τεκμηριώθηκαν οι παρεμβάσεις μέσω φωτογράφησης του σχολικού χώρου πριν και μετά τις αλλαγές.

Συλλέχθηκαν απόψεις των μελών της σχολικής κοινότητας μέσα από ερωτηματολόγια και ανοιχτές συνεντεύξεις με γονείς και παιδιά.

Ένας ιδιαίτερα αποτελεσματικός τρόπος αξιολόγησης που εφαρμόστηκε ήταν η επαναληπτική χρήση των ίδιων ερωτηματολογίων στην αρχή και στο τέλος της Δράσης. Η σύγκριση των απαντήσεων ανέδειξε σαφώς τη μεταβολή των στάσεων και των συνηθειών των παιδιών και των γονέων σε σχέση με την ανακύκλωση, τη διατροφή και τη φροντίδα του σχολικού χώρου.

Στη διάρκεια της αξιολόγησης:

Αξιοποιήθηκαν πλήρως οι διαθεματικές συνδέσεις με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών, ενσωματώνοντας τις δράσεις στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία.

Ανατέθηκαν υπευθυνότητες στα παιδιά, τα οποία συμμετείχαν ενεργά στην περιποίηση του λαχανόκηπου, τη φροντίδα των φυτών και την τήρηση κανόνων χρήσης των γωνιών της αυλής, αισθανόμενα συνδημιουργοί του σχολικού τους περιβάλλοντος.

Τα αποτελέσματα δημοσιοποιήθηκαν με πολλούς και δημιουργικούς τρόπους: άρθρα και φωτογραφίες στο ιστολόγιο του σχολείου, αφίσες και παρουσιάσεις στις ενημερωτικές συναντήσεις με τους γονείς.

Συνδέθηκαν οι δράσεις του Σχεδίου με σχολικές εκδηλώσεις, ανοιχτά εργαστήρια, θεματικές επισκέψεις και προγράμματα περιβαλλοντικής αγωγής, ενισχύοντας την κατεύθυνση της σχολικής μονάδας προς την αειφορία.

Η διαδικασία αξιολόγησης ολοκληρώθηκε με τελική συνάντηση με τους γονείς, όπου παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα, συζητήθηκαν εμπειρίες, συναισθήματα και διατυπώθηκαν προτάσεις για συνέχιση και εμπλουτισμό της Δράσης το επόμενο σχολικό έτος.

Συγγραφέας: 
Ειρήνη Πέρτσαλη