Ψηφιακή Δημιουργία και Περιβαλλοντική Συνείδηση: Τα Διδάγματα του 4ου Δ.Σ. Πεύκης

Η αξιολόγηση της εκπαιδευτικής δράσης «Δεκατιανό χωρίς σπατάλη» πραγματοποιήθηκε με διάφορους τρόπους, περιλαμβάνοντας τη συστηματική παρατήρηση της συμμετοχής και του ενδιαφέροντος των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών, τη συλλογή σχολίων και την ανάλυση των απαντήσεων στα ερωτηματολόγια.

Ωστόσο, το πιο καινοτόμο και εντυπωσιακό στοιχείο αξιολόγησης και διάδοσης ήταν το ψηφιακό έργο των μαθητών.

Οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης, αξιοποιώντας την έμπνευσή τους και τις ψηφιακές δεξιότητες που απέκτησαν στο μάθημα της Πληροφορικής, δημιούργησαν ένα εντυπωσιακό βίντεο. Μέσα από αυτό το βίντεο, κατάφεραν να εκφράσουν τις γνώσεις και τις εμπειρίες που αποκόμισαν καθ' όλη τη διάρκεια της δράσης.

Το βίντεο αυτό δεν περιορίστηκε στα όρια του σχολείου μας. Συμμετείχε στο Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας Βόλου, που διεξήχθη από τις 7 έως τις 11 Μαΐου 2025. Αυτή η συμμετοχή επέτρεψε την προβολή του μηνύματός μας σε ένα ευρύτερο κοινό και ανέδειξε περίτρανα τις ψηφιακές δεξιότητες των μαθητών/τριών μας.

Η διάχυση της δράσης επεκτάθηκε και στον τοπικό τύπο, με σχετικό άρθρο να δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα thessi.gr. Επιπλέον, η δράση παρουσιάστηκε ως καλή πρακτική στις Δράσεις Ενεργού Πολίτη στο 1ο Επιστημονικό Συνέδριο «Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΠΡΟΩΘΩΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ», αναγνωρίζοντας έτσι την παιδαγωγική της αξία.

Συμπεράσματα και Διδάγματα

Συνοψίζοντας, η δράση μας στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Πεύκης αναδεικνύει πολλά σημαντικά συμπεράσματα και διδάγματα:

Καταρχάς, τη μεγάλη σημασία της ολιστικής και βιωματικής προσέγγισης στην περιβαλλοντική εκπαίδευση. Τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα κάνοντας, βιώνοντας και συμμετέχοντας ενεργά σε δράσεις που τους αφορούν άμεσα.

Δεύτερον, τη δύναμη της ενεργού συμμετοχής και της συνεργασίας. Όταν σχολείο, οικογένεια, τοπική κοινότητα, Δήμος και φορείς όπως το Κ.Υ. Αμαρουσίου ενώνουν τις δυνάμεις τους, μπορούν να επιτευχθούν σημαντικές αλλαγές και να διαμορφωθούν υπεύθυνες στάσεις.

Τρίτον, την ενθάρρυνση της υπεύθυνης κατανάλωσης και του σεβασμού στην τροφή. Μέσα από την κατανόηση του προβλήματος και την εφαρμογή λύσεων, τα παιδιά μαθαίνουν να εκτιμούν την τροφή και να μειώνουν τη σπατάλη.

Τέλος, η δράση αυτή ενσωματώνει πλήρως τις αρχές του νέου Προγράμματος Σπουδών για τον «Ενεργό Πολίτη», συμβάλλοντας ουσιαστικά στη διαμόρφωση συνειδητοποιημένων, υπεύθυνων και περιβαλλοντικά ευαίσθητων πολιτών του μέλλοντος.

 

Συγγραφέας: 
Ελένη Κιόρογλου