“Ζωή σε ακραίες συνθήκες: Ψάχνοντας μία δεύτερη Γη!”
“Ζωή σε ακραίες συνθήκες: Ψάχνοντας μία δεύτερη Γη!”
Το ESERO Greece (Ευρωπαϊκό Γραφείο Πόρων Εκπαίδευσης για το Διάστημα) σε συνεργασία με τo Γραφείο Διάχυσης της Αστρονομίας στην Ελλάδα της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης (IAU), διοργάνωσε για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας διαδικτυακές αλληλεπιδραστικές διαλέξεις με θέμα το Διάστημα,, με σκοπό να τους εμπνεύσουν στις επιστήμες του Διαστήματος.
Το ESERO Greece αποσκοπεί «μέσα από ένα διαστημικό ταξίδι στην τάξη»
- Στην ένταξη των επιστημών του Διαστήματος τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ακολουθώντας καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας και μάθησης.
- Σε μια εκπαίδευση που αφορά όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες και στην κατάρριψη της εσφαλμένης αντίληψης ότι «η επιστήμη είναι μόνο για ιδιοφυΐες»
- Στην ανάδειξη της σημασίας του Διαστήματος στη σύγχρονη κοινωνία και οικονομία
Την Τετάρτη 30 Απριλίου 2025 η Β’ και η Γ’ τάξη του Γυμνασίου παρακολούθησαν τη διάλεξη με θέμα “Ζωή σε ακραίες συνθήκες: Ψάχνοντας μία δεύτερη Γη!” με ομιλήτρια τη Δρ. Μαργαρίτα Μεταξά, Αστροφυσικό, Εθνική Συντονίστρια Διάχυσης Αστρονομίας της IAU.
Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας, παρατήρησαν και αξιοποίησαν εικόνες υψηλής ανάλυσης από διαστημικά τηλεσκόπια και , «τροχιακά αστεροσκοπεία», είδαν τις συνθήκες που επικρατούν σε ουράνια σώματα που έχουν μελετηθεί ,καθώς και γνώρισαν περιοχές του πλανήτη μας στις οποίες επικρατούν πολύ ακραίες συνθήκες ζωή. Το βασικό συμπέρασμα στο οποίο έχει καταλήξει η επιστημονική κοινότητα είναι ότι για πάρα πολλά χρόνια ακόμα, το …σπίτι μας θα είναι η Γη και είναι ό,τι πιο πολύτιμο έχουμε, όχι μόνο εμείς αλλά και οι μελλοντικές γενιές. Ωστόσο, ο τρόπος ζωής μας βλάπτει το περιβάλλον με πάρα πολλούς τρόπους: καταστρέφουμε ή εξαντλούμε τους φυσικούς πόρους, ρυπαίνουμε την ατμόσφαιρα, το έδαφος και τη θάλασσα, αδιαφορούμε για την κλιματική αλλαγή. Για να προστατεύσουμε τον πλανήτη μας, πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι οι πράξεις του καθενός από εμάς έχουν άμεσες συνέπειες στο περιβάλλον.
Στο τέλος, είχαν τη δυνατότητα να θέσουν τις δικές τους ερωτήσεις στην ομιλήτρια και να συζητήσουν μαζί της.