1ο Νηπιαγωγείο Κιτσίου
Τα νέα του Σχολείου μας
Η έρευνα των μαθητών απλώνεται στον ευρύτερο χώρο της περιοχής. Οι μαθητές σε συνεργασία με τους γονείς τους εξορμούν στη Φύση έτοιμοι να εξερευνήσουν και να ανακαλύψουν . Σκοπός της έρευνας είναι να εντοπίσουν τα καλά στοιχεία της Φύσης αλλά και όσα θεωρούν άσχημα και απειλητικά, να τα φωτογραφίσουν για να τα παρουσιάσουν στους συμμαθητές τους. Χάρη στην πολύτιμη συνεργασία και τη βοήθεια των γονέων τα παιδιά έφεραν στο σχολείο τις φωτογραφίες που τράβηξαν, τις παρουσίασαν και εξέφρασαν τους προβληματισμούς τους.
Για δεύτερη σχολική χρονιά συνεχίζουμε το πρόγραμμα φροντίδας αδέσποτων γατών της γειτονιάς μας. Τον Οκτώβριο τα παιδιά έφτιαξαν σπιτάκια για τις γάτες χρησιμοποιώντας κουτιά από παλιές συσκευές τηλεόρασης τα οποία τοποθέτησαν στο χώρο που έχουν ορίσει για το τάισμα και το πότισμα των ζώων. Δύο φορές τη βδομάδα τοποθετούν τροφή και νερό στις ταΐστρες που έχουν τοποθετήσει μπροστά από τα σπιτάκια και έχει αναπτυχθεί μια ιδιαίτερα τρυφερή σχέση ανάμεσα στα παιδιά και στις γατούλες.
Με τους μαθητές μας εξερευνούμε και πάλι την αυλή του νηπιαγωγείου μας αυτή τη φορά για να ανακαλύψουμε όλα όσα η Φύση μας προσφέρει. Κατά τη διάρκεια της εξερεύνησής μας κάνουμε μικρές στάσεις σε διαφορετικά σημεία και τα παιδιά έχουν έτσι την ευκαιρία να περιγράψουν και να ανταλλάξουν απόψεις. Ολοκληρώνοντας την έρευνα τα παιδιά καταγράφουν τις ανακαλύψεις τους.
Το Νοέμβριο έπειτα από ένα πικνίκ στην αυλή του νηπιαγωγείου μας "Το πικνίκ της ελιάς" γεννήθηκε η ιδέα να καλλιεργήσουμε κάποια λαχανικά για να τα παρατηρήσουμε να μεγαλώνουν και κάποια στιγμή να τα γευτούμε. Έπειτα από μικρή έρευνα για να επιλέξουμε τα κατάλληλα για την εποχή καταλήξαμε στα μαρούλια και στα καρότα. Τα παιδιά φύτεψαν και φρόντισαν τα λαχανικά τους για τρεις περίπου μήνες με ιδιαίτερο ζήλο και μεγάλη χαρά και το αποτέλεσμα πραγματικά τους αποζημίωσε!
Τα παιδιά ανακαλύπτουν τις διαφορετικές ομάδες τροφών μέσα από μια δραστηριότητα ομαδοποίησης. Με τις φωτογραφίες των τροφών δημιουργούν ένα πίνακα αναφοράς και εκφράζουν τις απόψεις τους σχετικά με την προέλευσή τους. Στη συνέχεια και μέσα από το παιχνίδι : "Από πού προέρχονται οι τροφές" έχουν την ευκαιρία να επιβεβαιώσουν ή να διαψεύσουν τις αρχικές τους υποθέσεις και να αντιληφθούν τη σύνδεση ανάμεσα στη Φύση και τις τροφές.
Κατά τη φετινή χρονιά συμμετέχουμε στα “Οικολογικά Σχολεία” με ένα θέμα που κύριο στόχο έχει να μας ευαισθητοποιήσει σχετικά με τη σύνδεση ανάμεσα στο περιβάλλον και την ποιότητα ζωής. Ακολουθώντας τα 7 βήματα του Δικτύου ξεκινήσαμε με κέφι και χαρούμενη διάθεση και πραγματοποιήσαμε την πρώτη συνάντηση της Περιβαλλοντικής μας Επιτροπής μέλη της οποίας είναι οι μαθητές, η εκπαιδευτικός του τμήματος, εκπρόσωποι του συλλόγου διδασκόντων, εκπρόσωπος των γονέων και εκπρόσωπος του προσωπικού καθαριότητας.
Συνεχίζουμε την υλοποίηση του Σχέδιου Δράσης φυτεύοντας λουλούδια και φυτά με σκοπό να αυξηθεί ο αριθμός των μελισσών και των εντόμων που επισκέπτονται την αυλή μας και έτσι να συμβάλουμε στην ανάπτυξη της Βιοποικιλότητας. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι καθώς ο Δήμος Κρωπίας, στον οποίο ανήκει το σχολείο μας, ανταποκρίθηκε με μεγάλη προθυμία και αμεσότητα στο αίτημά μας για προμήθεια του σχολείου μας με γλάστρες, χώμα και πολλά φυτά και έτσι χάρη στην πολύτιμη βοήθεια που μας προσφέρθηκε τα παιδιά πραγματοποίησαν το σχέδιό τους.