3ο Νηπιαγωγείο Ανατολής
Τα νέα του Σχολείου μας

Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος και σε συνεργασία με το τμήμα Πρασίνου του Δήμου Ιωαννιτών αποφασίσαμε να καθαρίσουμε ένα τμήμα της παραλίμνιας περιοχής που είναι δίπλα από το σχολείο μας. Αφού μιλήσαμε για την ημέρα του περιβάλλοντος, φτιάξαμε συνθήματα, ετοιμάσαμε πανό και αφίσες, προμηθευτήκαμε γάντια και σακούλες και ξεκινήσαμε για τη δράση μας. Σύμμαχοι στην προσπάθειά μας για μια λίμνη καθαρή στάθηκαν και πάλι εκπρόσωποι των γονέων του σχολείου μας. Το σύνθημά μας " Ένα σκουπίδι εσύ, ένα σκουπίδι εγώ , περιβάλλον καθαρό".

Φτάνοντας προς το τέλος της χρονιάς και με στόχο τον αναστοχασμό ,την αποτίμηση όλων των δράσεων που κάναμε με τα παιδιά όλους αυτούς του μήνες, αλλά και την ενίσχυση της δημιουργικότητας των παιδιών, αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα παραμύθι για ένα σαλιγκάρι που μας διηγείται πως πέρασε όλη τη χρονιά στο σχολείο μας. Οι ιδέες και τα λόγια των παιδιών καταγράφηκαν και μαζί με τις ζωγραφιές τους συνέθεσαν μια υπέροχη ιστορία που με τη βοήθεια των ΤΠΕ έγινε ένα ψηφιακό βιβλίο.

Με στόχο να κατανοήσουν τα παιδιά τις βασικές ανάγκες των φυτών για την ανάπτυξή τους τέθηκαν ερωτήματα σχετικά με το τι χρειάζονται τα φυτά για να μεγαλώσουν.. Για να απαντηθούν τα ερωτήματα αυτά αποφασίσαμε να κάνουμε κάποια πειράματα ώστε τα παιδιά να αποκτήσουν βιωματική γνώση για τη ανάπτυξη και φροντίδα των φυτών σε συνδυασμό με την παρατήρηση των φυτών μας στον σχολικό μας κήπο. Τα πειράματα αυτά εντάσσονται τον τομέα Φυσικές επιστήμες/ γνωστικό αντικείμενο "παιδί και περιβάλλον". Στο τέλος φτιάξαμε ένα βιβλιαράκι με όλα τα πειράματά μας και σας το παρουσιάζουμε.
Με στόχο την ενίσχυση της οικολογικής συνείδησης των παιδιών μέσω της χρήσης ψηφιακών εργαλείων δημιουργήσαμε κάποια ψηφιακά παιχνίδια στο ΛearningΑpps και στο liveworksheets. Μέσα από τη χρήση ψηφιακών εργαλείων τα παιδιά καλλιεργούν τις ψηφιακές τους δεξιότητες, αλλά και γίνεται εμπέδωση και αξιολόγηση των γνώσεών τους με τρόπο παιγνιώδη και συμμετοχικό.
Μαζί με τα παιδιά αποφασίσαμε να συνεχίσουμε την αισθητική αναβάθμιση της αυλή μας και να δημιουργήσουμε ένα ακόμη επιδαπέδιο παιχνίδι αλλά και ένα μεγάλο μαυροπίνακα που φτιάξαμε με ειδική μπογιά σε έναν από τους εξωτερικούς τοίχους του σχολείου μας που συνήθως ήταν γεμάτος γκράφιτι.Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και ξεκίνησαν αμέσως τη ζωγραφική με κιμωλίες.

Αφού μαζέψαμε και τα τελευταία λαχανικά από το θερμοκήπιο ξεκινήσαμε να προετοιμάζουμε τον κήπο μας για να υποδεχτεί τα λουλούδια της άνοιξης. Αρχικά σκαλίσαμε και ανανεώσαμε το χώμα, ρίξαμε λίπασμα από τον κομποστοποιητή μας και φυτέψαμε τα λουλούδια που έφεραν τα παιδιά. Καθώς περίσσεψαν αρκετά λουλούδια αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα δεύτερο ανθόκηπο στην άλλη μεριά της αυλής μας.

Αφού μαζέψαμε τα τελευταία παντζάρια από τον κήπο μας είχαμε την ιδέα φέτος να βάψουμε τα αβγά μας με ένα τρόπο διαφορετικό και οικολογικό. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την ιδέα, αλλά ακόμη περισσότερο όταν αντιλήφθηκαν πόσο χρώμα αφήνει το παντζάρι. Έτσι με τις φλούδες και τα φύλλα που περίσσεψαν άρχισαν να ζωγραφίζουν σε χαρτιά, αλλά και να βάφουν τα χείλη και τα μάγουλά τους. Αφού βράσαμε λοιπόν τα παντζάρια βάλαμε μέσα τα αβγά μας και σε λίγα λεπτά ήταν έτοιμα.

Με χαρά και μεγάλο ενδιαφέρον εκπαιδευτικοί του σχολείου μας συμμετείχαμε στην 2η Διαδικτυακή επιμόρφωση στο πλαίσιο του Διεθνούς Θεματικού Δικτύου Π.Ε. "Οικολογικά Σχολεία" :Κριτήρια Εκστρατείας «Σύμπραξη για την Πράσινη Εκπαίδευση στην Ελλάδα» - Επιμορφωτικό Εργαστήρι, η οποία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 03/04/2024. Είχαμε για άλλη μια φορά την ευκαιρία να ενημερωθούμε για καινοτόμες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής και αειφόρου εκπαίδευσης. Ευχαριστούμε πολύ!

Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα δασών στις 21 Μαρτίου αποφασίσαμε με τα παιδιά να φυτέψουμε κάποια καινούργια δέντρα στο σχολείο μας. Αφού είχαμε ήδη ζητήσει τη συνδρομή του δασαρχείου για την προμήθεια κάποιων δεντρυλλίων αλλά και των γονέων για να μας βοηθήσουν με το σκάψιμο, υποδεχτήκαμε με χαρά δύο μηλιές, μια κερασιά, μια ελιά, ένα κυπαρίσσι αλλά και καλλωπιστικά φυτά. Αφού σκάψαμε, φυτέψαμε, ρίξαμε χώμα από το δικό μας κομποστ, ποτίσαμε τα νέα μας δέντρα, τραγουδήσαμε ένα τραγούδι που ετοιμάσαμε εδώ και μέρες με τα παιδιά.
ΧΩΜΑ ΜΑΓΙΚΟ

Για τη φετινή χρονιά επιλέξαμε μαζί με τα παιδιά να φτιάξουμε έναν διαφορετικό οικοκώδικα.. Αφού συζητήσαμε και πάλι τους κανόνες που σχετίζονται με την περιβαλλοντική μας συμπεριφορά και συγκεκριμένα τη φροντίδα των φυτών και των ζώων που φιλοξενεί η αυλή μας, του σχολικού μας κήπου αλλά και την καθαριότητα της αυλή μας, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι τύπου φιδάκι και ένα παιχνίδι πιο διαδραστικό παιχνίδι προγραμματισμού, μέσω της μέλισσας bee bot.
Σελίδες
Το σχολείο μας είναι ένα τριθέσιο νηπιαγωγείο που φοιτούν 55 παιδιά με τμήμα ένταξης, το οποίο παρακολουθούν 7 παιδιά.