Γυμνάσιο Τυχερού Έβρου
Τα νέα του Σχολείου μας
Στο πλαίσιο του αναλυτικού προγράμματος της Ιστορίας και της Τεχνολογίας, η εκπαιδευτική εκδρομή της Β τάξης στη Θεσσαλονίκη στις 31 Μαρτίου και 1 Απριλίου 2025, προσέφερε στους μαθητές μια πολύπλευρη μαθησιακή εμπειρία. Η επίσκεψη στον Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου τους έδωσε την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με ένα σημαντικό μνημείο της χριστιανικής ιστορίας και τέχνης, αντιλαμβανόμενοι τη διαχρονική αξία της θρησκευτικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης.
Η τριήμερη εκδρομή της Γ’τάξης του σχολείου μας πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του αναλυτικού προγράμματος του μαθήματος της Βιολογίας και της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, στις 2–4 Απριλίου 2025. Οι μαθητές της Γ’ τάξης επισκέφτηκαν τη Θεσσαλονίκη, την Έδεσσα και τη Βεργίνα. Ειδικότερα, το πρόγραμμα περιλάμβανε επίσκεψη στο Μουσείο Μακεδονομάχων, όπου οι μαθητές γνώρισαν από κοντά την ιστορία της πόλης μέσα από τα εκθέματα και τις ξεναγήσεις.

Την Πέμπτη, 10 Απριλίου 2025, οι μαθητές της Β’ και Γ’ τάξης του σχολείου μας έδειξαν την απίστευτη δημιουργικότητά τους στο μάθημα των Γερμανικών! Στο πλαίσιο ενός διασκεδαστικού και πρωτότυπου project, οι μαθητές κατασκεύασαν μοναδικά αυγά υπερηρώων!
Με φαντασία και μεράκι, μεταμόρφωσαν απλά αυγά σε εντυπωσιακούς χαρακτήρες, συνδυάζοντας την αγάπη τους για τους υπερήρωες με την εκμάθηση της γερμανικής γλώσσας. Το αποτέλεσμα ήταν άκρως εντυπωσιακό και γεμάτο χρώμα!
Στο πλαίσιο του μαθήματος Εργαστήρια Δεξιοτήτων, την Τετάρτη 9 Απριλίου, μέλη της Εταιρείας Προστασίας Βιοποικιλότητας Θράκης πραγματοποίησαν μια εξαιρετική παρουσίαση για τους γύπες στους μαθητές-τριες της Β’ τάξης του σχολείου μας! Οι ειδικοί της Εταιρείας κατάφεραν με έναν τρόπο άμεσο και κατανοητό να μυήσουν τους μικρούς μας φίλους στον συναρπαστικό κόσμο αυτών των σημαντικών πτηνών.

Την Τετάρτη 9 Απριλίου, στο πλαίσιο του αναλυτικού προγράμματος και της θεματικής ενότητας “Διατροφή”, η τάξη του Γυμνασίου μετατράπηκε σε ένα ζωντανό εργαστήρι ζαχαροπλαστικής με άρωμα Αγγλίας. Αντί να μείνουν στη θεωρία, οι μαθητές μας έδρασαν, φέρνοντας ο καθένας την αγαπημένη του πασχαλινή συνταγή γλυκού με την πρόκληση να την παρουσιάσουν στα αγγλικά. Από λαχταριστά τσουρέκια, τα οποία περιέγραψαν ως “sweet Easter bread”, μέχρι μυρωδάτα κουλουράκια, γνωστά ως “traditional Easter cookies”, και λαχταριστά σοκολατένια αυγά (“chocolate eggs”), η τάξη γέμισε αρώματα και χαρούμενες φωνές.
Μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εκπαιδευτική επίσκεψη πραγματοποίησαν οι μαθητές-τριες της Γ’ τάξης στο Γενικό Χημείο του Κράτους – Χημική Υπηρεσία Αλεξανδρούπολης, τη Δευτέρα 7 Απριλίου 2027. Στο πλαίσιο του μαθήματος της Χημείας, είχαν την ευκαιρία να βιώσουν την επιστήμη στην πράξη, παρακολουθώντας και συμμετέχοντας σε πειράματα αναλύσεων.

Κατά το σχολικό έτος 2024-2025, το Γυμνάσιο Τυχερού προχώρησε στην υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών και στην προστασία του περιβάλλοντος. Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και της συμμετοχής μας στο Σχολικό Δίκτυο Δράσης «Ταπερίστας 2025» του ΚΕΠΕΑ Αρναίας, οι μαθητές της Α’ τάξης, με την πολύτιμη βοήθεια των γονέων τους, ετοίμασαν υγιεινά και λαχταριστά πρωινά, με φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης και γαλακτοκομικά προϊόντα να πρωταγωνιστούν, διδάσκοντάς μας τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής.
Στο πλαίσιο της μεγάλης ετήσιας εκπαιδευτικής δράσης «Χελιδονίσματα 2025», που συνδιοργανώνουν η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης ΑΜΘ σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, τον Βυζαντινό Σύλλογο Φρουρίου Κομοτηνής και το Μουσικό Σχολείο Κομοτηνής, και που πραγματοποιείται ταυτόχρονα σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, μετατρέποντας την εκδήλωση σε ένα ξεχωριστό πολιτιστικό γεγονός, το Γυμνάσιο Τυχερού Έβρου γιόρτασε την Παρασκευή 21 Μαρτίου 2025, τον ερχομό της άνοιξης με μια μοναδική αναβίωση του παραδοσιακού εθίμου των χελι

Στο πλαίσιο της διαρκούς προσπάθειας του σχολείου μας να προετοιμάσει την σχολική κοινότητα για την αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων, ιδίως ενόψει των αυξανόμενων επικίνδυνων καιρικών φαινομένων, πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, 20 Μαρτίου 2025, ενημέρωση και εκπαίδευση σε θέματα πρώτων βοηθειών. Η δράση αυτή απευθυνόταν τόσο στους εκπαιδευτικούς όσο και στους μαθητές του σχολείου και υλοποιήθηκε με την πολύτιμη συμβολή του ιατρού κ. Χρήστου Δετσαρίδη και της νοσηλεύτριας κας Αρχοντίας Μαρίνου.
Την Πέμπτη, 27 Μαρτίου 2025, το Γυμνάσιο Τυχερού, ύστερα από επιλογή των διοργανωτών, παρουσίασε στο Ζωγράφειο Λύκειο Κωνσταντινουπόλεως την εργασία που ετοίμασαν οι μαθητές και οι μαθήτριες στο πλαίσιο της συμμετοχής του σχολείου στο δίκτυο σχολείων με τίτλο “Εθνικό Εκπαιδευτικό Δίκτυο Δράσης, Κωνσταντινούπολη – Θεσσαλονίκη, μια εκπαιδευτική συνύπαρξη, Πολίτες της Πόλης – Έλληνες της Οικουμένης”.
Σελίδες
Το Γυμνάσιο Τυχερού βρίσκεται βόρεια της Ελλάδας,. δυτικά του ποταμού Έβρου σε μια εύφορη πεδιάδα με διάφορες καλλιέργειες (βαμβάκι, ζαχαρότευτλα, ηλιοτρόπια, πεπόνια κ.ά.). Οι κάτοικοί του εγκαταστάθηκαν εδώ το 1922 με την ανταλλαγή των πληθυσμών σύμφωνα με τη Συνθήκη Των Σερβών.
Αυτό ιδρύθηκε το 1975 και τα επόμενα χρόνια εγκαταστάθηκε στο σχολικό συγκρότημα που βρίσκεται τώρα. Στο σχολείο φοιτούν μαθητές από την κωμόπολη του Τυχερού αλλά και τις γειτονικές περιοχές (Προβατώνας, Θυμαριά, Λευκίμμη). Ακόμη, στο σχολείο φοιτούν μαθητές με διαφορετικό πολιτιστικό υπόβαθρο.
Πρόκειται για ένα σύγχρονο σχολείο που εκπαιδευτικοί και μαθητές υλοποιούν εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις, ενώ συμμετέχουν σε εκπαιδευτικά δίκτυα με σκοπό τη βιωματική και την ανακαλυπτική μάθηση.
Το σχολείο μας έχει την πρόθεση να αποτελέσει ένα αειφόρο «οικοσυστήμα», που με πνεύμα ομαδικό και συνεργασίας υπηρετεί τη δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα, προάγει την αειφορία και τον πολιτισμό και διαμορφώνει ενεργούς, δημιουργικούς και «αειφόρους» πολίτες. Ακόμη, δίνεται έμφαση στη σωματική άσκηση και ψυχαγωγία στο σχολείο και στη φύση αλλά και στην υγιεινή διατροφή των μαθητών. Ακόμη, είναι ένα «Ανοιχτό σχολείο», το οποίο αξιοποιεί την εκπαιδευτική καινοτομία, τα εργαλεία της ανακαλυπτικής μάθησης, την τεχνολογία, τη διδασκαλία των φυσικών, ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών και βρίσκεται σε διαρκή αλληλεπίδραση με την τοπική κοινωνία.
Βασική φιλοσοφία του είναι το παιδί να μάθει πώς να μαθαίνει, να διαμορφώνει αυτόβουλη προσωπικότητα και να λειτουργεί ως υπεύθυνο άτομο με ήθος και αξιοπρέπεια.